Galerie Orlovna z.s.

Otevřeno út-ne
10–17 hodin

Na Sladovnách 1492
767 01 Kroměříž

© 2016

Nová stránka 1

design by Malina: .

SPONZOŘI >>

Licence Creative Commons
Uvedená práce (dílo) podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte komerčně 3.0 Česko
Vytvořeno na základě tohoto díla: www.galerie-orlovna.cz

počítadlo.abz.cz

Patrik Hábl - 2xPH 16/04/2012 - 13/05/2012

Patruk Habl – 2×PH 16/04/2012 – 13/05/2012

16/4/2012 – 13/5/2012 Patrik Hábl – 2×PH

Výstava mladého nadějného výtvarníka, který se stále častěji objevuje na české i zahraniční výtvarné scéně. V roce 2011 vystavoval v Orlovně v rámci kolektivní výstavy Zlínského okruhu.

Výstavní prostor Orlovna a Malá galerie

Na časté dotazy, co znamená zkratka 2×PH odpovídáme: 2×PH = Patrik Hábl – Posedlost Horizontem

Patrik Hábl (*1975), absolvent Střední uměleckoprůmyslové školy v Uherském Hradišti (1989–1993), Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze (1994–2000) patří ke generaci vstupující na výtvarnou scénu na přelomu tisíciletí. Hlavním tématem a inspirací je pro autora krajina, ovšem krajina spíše tušená, zvnitřněná, abstraktní. Nevyhýbá se ani figurální tvorbě, ale na rozdíl od počátečního období jeho figury z posledních let splývají s krajinou, se svým prostředím, stávají se spíše stínem než postavou z masa a kostí. Jeho malby působí velmi poeticky a citlivě. Ve své tvorbě nemá potřebu reagovat na aktuality dne, ale soustředí se na podstatu života, snaží se proniknout do hlubin duše-člověka, kde odhaluje zrcadlící se univerzum. Jeho tématem je v podstatě bytí samo. Mnohé obrazy působí meditativně a i pro samotného umělce jsou určitou technikou meditace. Autor netvoří v cyklech, ale jeho díla se časem sama v cykly seskupují. Malíř se k některým tématům vrací, aby je znovu procítil, hlouběji pochopil a ve větší úplnosti zprostředkoval divákům. I když se tematicky zabývá nadčasovými motivy, pro mladého umělce je typická touha po experimentu. Experimentuje s technikou malby, která má odkrýt podstatu tvorby, ne šokovat. Hábl maluje na různá plátna, i na nenašepsovaná, aby nechal promlouvat strukturu podkladu a tím spoludotvářet dílo. Kromě tradičních pláten používá i len, jutu, samet, přičemž využívá barevnosti těchto pláten. Současně téměř nepoužívá štětec. Barvu na plátno stříká, lije, nechává ji stékat, nanesenou malbu vymývá, nechává ji zamrzat, nebo naopak vysychat na slunci. Pracuje i s otisky a výjimečně malbu vrství. Samu malbu nechává spoluutvářet výsledný obraz a sám se stává jakýmsi médiem.